
        The Door And The Window sind irgendwie 
          Punk, DIY-Punk, yeah, obwohl hier nichts so klingt, wie manche*r denkt, 
          dass Punk klingen sollte. The Door And The Window sind irgendwie einfach 
          Vorreiter*innen des Synthpop im Geiste des Punk. Toll. Einer der Musiker 
          von The Door And The Window war Mark Perry, der durch sein Fanzine Sniffin’ 
          Glue einige Berühmtheit erlangte. Mark Perry (Vocals, Guitar, Drums, 
          Percussion, Saxophone) war auch mit Bands wie Alternative TV, The Good 
          Missionaries oder The Reflections in der Popwelt unterwegs. Die anderen 
          Musiker*innen bei The Door And The Window waren Bendle (Vocals, Guitar, 
          Percussion) und Nag (Vocals, Synthesizer, Percussion). Keine Ahnung, 
          wer sich hinter diesen Pseudonymen verbirgt. The Door And The Window 
          veröffentlichten 1979 beim eigenen Label NB Records die EPs "Subculture" 
          und "Production Line" sowie das Album "Permanent Transience". 
          Auf der ersten EP "Subculture" steht zu lesen: We are 
          an experimental duo who have been in existence for approximately 3 months. 
          This EP was recorded spontaneously in one take with no overdubs. Instruments 
          used were guitar, WASP synthesiser, electric piano, tapes, effects and 
          vocals. Thanks to Igor, Joy, Brian, PSI D-Real, Simon Leonard, Garry 
          Baily, Snotcher. Square pegs don't fit in round holes, but open spaces 
          are to be filled. Do not pay more than 85p for this. Also angefangen 
          hat The Door And The Window jedenfalls als Duo, es gibt aber auch ein 
          Bandfoto auf dem 4 junge Männer und 2 junge Frauen zu sehen sind, 
          ich habe keine Ahnung wer da noch aller zeitweise mitwirkte. Hm, es 
          könnten auch 5 junge Männer und 1 junge Frau sein, der Mensch 
          in der Mitte ist nicht eindeutig zuordenbar und besagtes Bandfoto nicht 
          ganz scharf. Egal, ich hab beim Zeichnen mein Bestes gegeben.
          Oh, doch noch fündig geworden, Anthony Clough (Zither), Chris Cornett 
          (Trumpet) und Dave Morgan (Percussion) gehörten irgendwie dazu, 
          zeitweise zumindest. Das anfängliche Duo bestand jedenfalls aus 
          Bendle und Nag. Im Jahr 1980 erschienen bei NB Records die Alben "Detailed 
          Twang" und "Music And Movement", zweiteres ist ein Livealbum, 
          und 1983 beim Label Conventional Tapes noch das Album "Plays Squeekybop 
          Jugband". Conventional Tapes brachte 2003 schließlich noch 
          das Livealbum "Dr. Egg - Live Recordings Of The Door And The Window 
          1983-1987" heraus. Auf diesem Album werden noch die Musiker*innen 
          Eddhu Nan, Hetty Quest und Ludvina genannt, immer dabei waren auf jedem 
          Fall Bendle und Nag. Bei www.allmusic.com steht über die 
          Band zu lesen: The early recordings picture two young punks following 
          the D.I.Y. ideal to the letter to produce horribly shaped songs and 
          noisy experiments from a guitar, a cheap synthesizer and makeshift percussion. 
          On the other hand, the LP presents a slicker incarnation of the band, 
          with drummer Mark Perry anchoring the songs. Nag and Bendles writing 
          is still chaotic, provocative and profoundly punk - in fact, probably 
          too punk for punks. Nag squeezes the strangest melodies and accompaniments 
          from his wasp synthesizer and the lyrics rebel against everything - 
          including punk fashion. Im Buch "Design und Punk" 2012 
          erfährt man über The Door And The Window: Leute wie Mark 
          Perrys ATV-Nebenprojekt The Door & The Window stellte die klassische 
          Rock’n’Roll-Instrumentierung durch den Einsatz von Haushaltgeräten 
          und billigen Synthesizern in Frage und versuchten, die Musik an sich 
          zu dekonstruieren. ATV steht hier für die Band Alternative 
          TV. Bendle und Nag waren auch in der Band The 49 Americans aktiv, bei 
          der u.a. auch bekanntere Musiker wie David Toop, Steve Beresford oder 
          Lol Coxhill mitwirkten. Bendle: Nag and I were playing in a band 
          (The Door And The Window) that allowed us to indulge in our interests 
          in sound and noise. We could play our own stuff and seemed to have found 
          a market for our records, we couldn't play anything in a conventional 
          sense. Skint, we sometimes went busking, where our weird noise earned 
          us very little income. Thus we welcomed the stranger who joined in with 
          us one day and introduced us to his tunes which seemed more popular 
          with the passing public. He introduced himself as Giblet and we met 
          again soon for another busking session. We collaborated on a number 
          of ventures such as a "Benefit for Doubt" in Hyde Park and 
          poetry readings on tube trains before Giblet came up with the idea of 
          The 49 Americans single. Giblet ist Andrew Brenner (Vocals, Bass, 
          Percussion, Penny Whistle), der Gründer von The 49 Americans. Bendle: 
          Early concerts there were 20 or so of us seated on chairs and for 
          each song 6 or 7 people would stand up and play. Because at the time 
          I was tone deaf, and because I couldn't play melodically, I remember 
          playing along rhythmically on toy keyboards and bits of junk. I was 
          a great radiator player! I guess our live sound was a shambolic toyshop/junkyard 
          avant garde but our enthusiasm and joy were infectious - audience at 
          community festivals where we played enjoyed our performances. Okay, 
          den Song "Subculture Fashion Slave" findet ihr auf dem Album 
          "Detailed Twang" 1980, das 2002 bei Overground Records als 
          CD wiederveröffentlicht wurde. Zuerst erschien der Song aber bereits 
          auf der EP "Subculture" 1979. Freut euch des Lebens, yeah! 
          Wie schreibt Dorothy Parker so treffend: Heterosexualität ist 
          nicht normal, sie ist bloß gewöhnlich. Genau, so ist 
          es.