Kevin Ayers: "City Waltz" (1975)


Ein fünftes Mal Kevin Ayers, diesmal mit dem Song "City Waltz" vom Album "Sweet Deceiver", das 1975 bei Island Records erschien. Ja, Kevin Ayers war eine richtige Wuchtbrumme und regelmäßig zu Gast in meinen Ohren, nein, nicht nur in meinen Ohren, sondern in meinem Leben. Living in the city seems / To fill me with trepidation / Fills me with trepidation inside / Too much big business / And too little celebration / Too little celebration indeed / So lets raise our voices / And sing for our lives / Sing for our life / Lets raise our voices / Drink for our lives / Drink for your life my friends / My friends, my friends, my friends. Begleitet wird Kevin Ayers beim Song "City Waltz" von Ollie Halsall (Guitar, Mandolin), Jacob Magnusson (Organ, Accordion) sowie dem Manoir Choir, der auch auf "Tubular Bells" 1973 von Mike Oldfield zu hören ist. Kevin Ayers machte Artpop, irgendwie hippiesk, aber mit einer kräftigen Brise Glam, also er war ein richtig feiner Mittler zwischen toll aufregenden Sixties und aufregend tollen Seventies. Ja, seine zurückhaltend nette Power reichte weite über die 70er Jahre hinaus. Ich liebte Kevin Ayers und war über seinen Tod im Jahr 2013 sehr, sehr traurig, zum Glück hinterließ er uns eine Menge toller Musik. Too many reassuring lies / To lullaby the population / Lullaby the population to sleep / Too much big business / Too little celebration / Too little celebration indeed / So lets raise our voices / And sing for our lives / Sing for our life / Lets raise our voices / Drink for our lives / Drink for your life my friends / My friends, my friends, my friends. Ja, Kevin Ayers war mein Freund, mein Freund, mein Freund, mein Freund. So, jetzt ein Ausschnitt aus einem Interview, das Jimmy James 1998 mit Kevin Ayers führte. J.J.: When you went solo, was it because you wanted to play and write different material than what the Soft Machine were doing on their first album? K.A.: Soft Machine were going more in the direction of fusion jazz and I didn't like that. They were going more in the direction of jazz, which didn't interest me. I was strictly pop. They were into what I consider really to be incredibly self-indulgent music. It's stuff you play for yourself, and 'fuck the audience'. J.J.: Is that hippie ethic something that still motivates you? K.A.: I think that the basic philosophy was very good. It was just be nice to each other, and don't step on other people's toes and infringe on their freedom. I think that's still valid. It just made sense, especially when... I keep talking to you about English schools. Unless you've been to one, you have no idea how bad they are. I mean, you just would not believe them. You only start learning when you leave school. Das ganze Interview kann man bei www.furious.com nachlesen. Das Album "Sweet Deceiver" wurde 2009 bei EMI Records als CD wiederveröffentlicht, ich habe aber noch die 75er LP in meiner Sammlung stehen, yeah, und sonst auch ziemlich viel Musik von und mit Kevin Ayers. Die CD ist um die 5 Songs "Didn’t Feel Lonely ’til I Thought Of You", "Observations", "Strangers In Blue Side Shoes", "Interview" und "Farewell Again" erweitert, alle 5 Songs wurden 1975 bei BBC Radio One’s 'In Concert' mitgeschnitten. Hörenswert, sehr hörenswert, also freuen wir uns auf ein sechstes Mal Kevin Ayers. Wie schrieb die Journalistin, Essayistin und Poetin Margarete Susman so schön: Wo die Wirklichkeit nicht mehr geschaut ist, ist auch keine Kunst. Margarete Susman starb 1966 im Alter von 88 Jahren in Zürich, Schweiz.